27 June, 2012

InsyaAllah...

Lebih kurang gini la Dewan periksa tu *ehsan google*   

 



 Last saturday,saya ada Peperiksaan Memasuki Skim Perkhidmatan Penolong Akauntan Gred W27,bertempat di Dewan Perdana, IKBN Bukit Mertajam.. Ni kira 1st time la jejak kaki kat IKBN tu.. Dok ja kat Penang tapi xpenah lagi nak explore sampai ke Bukit Mertajam.. Area pulau tahu la,sbb mmg saya dibesarkan disini.. Sebelah tanah besar ni,saya mmg tak tahu tempat2nya.. Harapkan kat En. Suami ja la.. So,saya pegi saya kesana bertemankan En.Suami.. Kembar hantar sat kat umah MIL.. Exam tak lama mana pun,2 jam ja..

Exam ni ada dua seksyen..
Seksyen A: Pengetahuan Am Mengenai Malaysia dan Alam Sekelilingnya
Seksyen B : Daya Menyelesaikan Masalah (bukan cari masalah atau buat masalah)

Biasa la,kalau nak exam meng'exam' ni, mmg la kena buat revision serba skit..Cari kok internet, pastu xpenah2 nak selak paper, tiba2 ja 2 minggu sebelum exam,dan2 jadi cam Menteri, selak paper by  paper (dengan gaya kaki bersilang).. Konon2, nnt keluar soklan pasai Malaysia la,pasai politik,ekonomi di Malaysia.. Skali keluar soklan, soklan2 okjektif akaun ja belambak2.. Dalam kepala otak ni, dok set pasai Malaysia ja.. Habih segala semua jenis perjanjian dulu2 saya hafal.. Last2,keluaq soklan Prinsip Akaun Form 5.. Adoi la, jenuh dok perah kepala otak,nak ingat balik subjek tu.. Mana yg ingat, confident la jawapan tu betoi, mana yg lupa, sah2 la salah jawapannya.. Hahaha.. Untuk Seksyen B lak, banyak soklan matematik Form 3,4 n 5.. Ok la soklan dia.. Tak susah,x senang sgt (malu la kalau x pass exam ni sbb dh keluar statement camni)..

InsyaAllah itu bermaksud dengan keizinan Allah.. Kita hanya merancang,mengurus sesuatu hal,tetapi DIA yang menentukan untuk kita... Macam saya, hanya mampu berusaha,berdoa dan bertawakal kepadaNya.. Yang selebihnya,urusan DIA.. Saya pun tak tahu apa nak jadi kat saya dalam 10 saat lepas ni..

So,uolls berdoa la untuk saya, moga2 murah rezeki saya.. Amin..

p/s: Berdebar nak tunggu result exam.. Mcm nak amik result SPM la plak... hehe...

3 comments:

  1. good luck dlm exam kak shafa! Insyaallah smuanya akan dpermudahkan.. :D

    ReplyDelete