20 July, 2012

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan


*ehsan google*
Alhamdulillah.. Jantung ini masih lagi berdegup untuk menikmati keindahan dan kemanisan di bulan yg penuh barakah ini.. Saya mmg teruja sgt nak menyambut ramadhan kali ini. Tiap2 tahun mcm ni, mmg seronok bila Ramadhan tiba... Banyak pahala yg kita boleh rebut.. Peluang nak rebut pahala terbuka dengan seluas-luasnya.. Sapa yg xmau pahala lebih?? Semua org berlumba-lumba cari keberkatan di bulan ini...

Ramadhan kali ini saya menyambut di rumah baru.. Ramadhan tahun yg lepas2 kami di rumah PIL.. Kali ini,tak tau la suasana nak bukak puasa cam na.. Ya lah, ada anak kembar ni, mmg kalut skit.. Nak story skit, camna keadaan kami masa bulan puasa tahun-tahun yg lepas.. Kembar dilahirkan pada April 09, so masa tahun 2009 tu, depa baru 5/6 bulan la.. Masa ni, mmg senang nak jaga skit sbb depa kecik lagi.. Letak depa kat atas tilam depa, bagi tgk tv, depa diam la sat.. Dok merengek2 pun sbb nak kita dukung.. Masa ni dipanggil tahun yg tenang.. Ok, tahun 2010 plak, depa umur 1thn++.. Masa ni dah pandai nak jalan, dh pandai nak makan mcm2, tapi tak boleh makan apa sgt pun sbb depa .. Tahun 2010, tahun kalut skit.. Masa nak bukak, kena jg depa gilir2.. Time saya berbuka, MIL akan jaga depa dlm bilik.. Time MIL berbuka plak, saya take turn... Camtu la sampai sebulan puasa... Tahun 2011, kembar dah 2thn ++, tahun ni dipanggil tahun kelam kabut.. Masa kita nak berbuka la si kembar nak yak, masa kita nak berbuka la si kembar nak buat perangai.. Bagi tgk tv, tv yg tgk depa.. Kita nak makan, depa pun nak makan. Last2, boh la sorg skit makanan dlm pinggan depa.. Hampa buat la apa pun ngan makanan tu, janji jgn kacau org nak berbuka dah.. Tahun 2012, xtau lagi nak panggil tahun apa sbb baru pestime nak berbuka puasa di rumah sendiri.. Hopefully, kembar akan berkelakuan  baik la..

Dan dikesempatan ini juga, saya ingin mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK kepada semua umat Islam di seluruh dunia.. Wah, seluruh dunia gitu, ada ke sapa2 dari obersea yg baca blog i?? Hahaha... Perasan sendiri la plak... Ok la,selamat berpuasa kepada semua..

No comments:

Post a Comment