23 July, 2012

Tak berasap lagi buat sementara ni..

Alhamdulillah.. Dh 3 ari dapat berpuasa.. Maknanya, 3 ari jugak la dapur saya tak berasap.. En. Suami bagi saya rest selama sebulan.. Tak payah masak, tak payah kalut2 dok pikiaq nak masak apa.. En. Suami kata, balik keja nnt dia akan beli kat pasar ramadhan.. Wah, senang hati na.. Balik umah,perangat lauk ja.. tapi, tu la.. Boleh ka tekak ni nak tahan sampai sebulan dok makan masakan org??? Ehhmmm....

Menu hari pertama: Nasi briyani, ayam merah, ayam goreng,n dalca. Side dishes: roti john. Boh la kat si kembar tu sorang sikit nasi briyani ngan ayam goreng.. Saya tanya kakak, awat x makan nasi tu, dia jawab, x shedap la ibu.. Yg saya ni, betoi ka x sedap, ka sbb tak mau makan nasi dok klentong mak dia. Si kakak ni dia x brapa nak makan sgt.. Fussy. Memilih makan. Time nak bukak posa, saya pun makan la nasi tu, eerrmmmmmmmm..............mmg x boleh blah. Sebab dah beli dah, sbb puasa so mau tak mau kena la jugak makan sampai habih.. Sekali ja la saya makan. Mai malam tu, lapaq kemain... Apalagi, makan la roti john, tgh dok makan, si kakak mai kat saya, ibu jgn makan bagi habih,kakak nak. padahal baru ngap semulut ja... Ehmm, xpa la, untuk anak2 ibu kamu yg kelaparan ini sanggup berlapaq..

Menu hari kedua: Nasi putih,sambal sotong,kerang goreng kunyit+ubi, n etc (bukak puasa kat umah PIL)
So, mmg kenyang la semlm, beli nasi kerabu kat pasar ramadhan, n minum ayaq mata kucing satu tperware. Mau tak kenyang.. Perut penuh ayaq.. Punya dahaga semlm sbb p pasar ramadhan. Panas terik sambil kena dukung si adik kat pasar ramadhan. Mau tak letih. By 10pm, smua dah tidoq. Sedaq2 pagi tadi, pukul 5 am. Nasib baik la bok balik lauk dari umah PIL semlm.. So, masak nasi,perangat lauk n goreng ayam ja pagi tadi.

Hari ni, tak tau la En. Suami nak beli apa lak.. N dah request kt En. Suami kena beli apa2 makanan sampingan sbb mak kembar asyik lapaq ja lani.. Apakah?????? Kata nak kurus.. Kelaut ka program nak diet.. Punah......
Ok la, nnt cita lagi.. Mata dok nak tutup dah ni. Semlm, tara ni kat umah dok baring2 atas tilam sambil tgk tv. Hari ni, mai keja dok atas kerusi sambil ngadap pc.. Ehhmm......

No comments:

Post a Comment