10 January, 2014

Ragam seminggu si kembar ke tadika

Assalamualaikum... Ya Allah, lama sgt tak update blog.. Keja menimbun sejak akhir2 ni... Sekarang ni, ok la skit lepas closing account.. BW is a must routine la ekk.. Cuma nak letak entry tu cam malas skit... Ok la, x lambat lagi kot nak ucap Selamat Tahun Baru kepada semua..
Tahun ni aku tukarkan tadika kembar.. Dekat ngan tempat keja aku.. Sblm ni pun dekat, tapi bukan dalam area tempat kerja.. Kalau lambat pagi tu, mmg aku akan punch lambat la.. Mmg dugaan sungguh bila aku tukarkan budak2 ni ke tadika baru.. 1st day ja ok,hari kamis.. sbb bapak depa hantaq.. tima ni aku dah klq dulu dah, tunggu kat luaq.. 2nd day tu, aku yg hntr budak2 ni p tadika.. Si adik ok ja lagi, kakak plak buat perangai.. Dok pegang baju aku, x bg aku p keja, suruh duduk ngan dia skali.. Tgk2 jam dah pkl 8.40am... Mmg la aku punch kad dulu, then baru hantar depa ke tadika.. tapi, agak2 la 8.40am x masuk ofis lagi... Aku dh bg hint kat teacher depa, teacher depa pegang kakak yg menangis merambu2 ayaq mata.. Dh nama pun kembaq, si adik apa lagi, melalak tak hengat la plak.. Dia tumpang join kakak dia nangis lak.. Lastly, teacher kena pegang dua2, aku blah terus dari kelas depa... Tu crita 1st n 2nd day.

Day 3-monday 6/1/2014
Awal2 pagi bgn dh menangis2 dh... Penat ok pagi2 nak kejut budak dua org ni. Semalam tu pun tidoq awai, tapi nak bgn punya la susah.. Xpa, aku kejutkan diaorg pelan2.. buat lawak2 skit.. bangun la si adik.. kakak syok dok bantai tidoq lagi.. lepas siapkan adik, kejut plak kakak... nangis plak, nak pakai baju barbie p tadika..pening pala otak.. pujuk punya pujuk, ok la sat.. siap kan si kakak plak.. trs amik keta, zassss p hantar depa.. sblm tu cam biasa, mai punch dulu.. dalam keta, dah nasihat baik2 dh, satg p sekolah, jgn ngs.. ibu nak pi keja, nak cari duit..sampai ja kat tadika depa, xmau masuk.. mak kena ikut masuk, baru depa masuk.. ok, masuk la si mak ni sekali ngan anak2.. suruh duduk, xmau.. mak kena duduk jgk.. ok, mak dulu... dah duduk, nak dok atas riba plak... time ni, aku dah geram sgt dh... xpa, layan lagi...tgk jam, dah kat pkl 9.. panggil teacher depa, soh mai pegang dua2... ok, dua2 nangis.. cam biasa, kakak yang mula dulu, adik pun ikut la... aku tinggalkan jugak depa..dengaq la depa dok nangis sampai terbatuk2...

Day 4-tuesday 7/1/2014
masa ni lagi la lama aku berkampung kat tadika depa.. pkl 10 lebih baru masuk ofis.. sampai aku pun nangis2 skali ngan depa..masa aku nangis tu, aku cover la..  malu kot kalau mak2 yag lain tgk aku nangis.. hahaha... tapi, pedulik apa aku,.. aku lap jugak airmata aku kat situ.. aku nangis pun, si kembaq tak mau nak lepas aku.. mcam biasa la, kena panggil teacher depa... so, adegan airmata berlaku lagi... aku tinggai jgk la.. dalam tu, dok dgr jgk la tangisan dua2 beradik tu... sampai dalam kereta, aku plak yg terlebih emosi, nangis betoi2.. hahaha.. mmg x leh blah.. tapi,aku mmg mcam ni, kalau anak aku nangis sgt2, aku pun sama2 nnt nak nangis...

Day 5-wednesday 8/1/2014
dua2 x p tadika... so, dok umah ja sbb en.suami x hantaq depa.... mmg lagi seronok la depa....

Day 6-7 tues/fri 9/1, 10/1/14
Alhamdulillah... dua2 dah x nangis p tadika....dalam kereta, aku punya la dok bagi nasihat.. yang betoinya, masa depa tak p tadika semalam tu, bapak depa dah janji ngan depa.. kalau depa x nangis p tadika, bapak depa nnt beli play dough as a rewards for them.. sbb tu la dua hari ni x nangis p tadika.

Hopefully, anak2 aku xkan nangis dah p tadika lepas ni.... So, mmg kena tunaikan janji la ngan depa.. kena p beli jgk paly dough utk depa..


Ni pic masa 1st day ke tadika.. semangat kot.. bgn punya la awai...


 hari pertama balik sekolah
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
TERKELEPEK

 HEHEHE........






1 comment: